Första förkylningen

I helgen har Hannes dragit på sig sin första förkylning. Han snörvlar och har sig men mest på morgonen. Vi tackar för att Nässugen (näsfridan) finns! Inte så väldigt poppis för bebis men väldigt praktisk då de inte kan snyta ut det. Inatt var vi vakna mellan ca 03-04 och försökte somna om honom samtidigt som vi med jämna mellanrum fick suga ut snor vilket förövrigt låter sjukt äckligt :P Att en sån liten näsa kan producera så mycket snor! Tillslut somnade han på Mathias bröst och vi kunde lägga över honom i sin säng som jag höjt huvudändan på med böcker under sängbenen, klassikern! Det hjälpte faktiskt. 
 
Han bjöd också på 3 "långsovningar" i rad natten till tors,fre,lör. Somnade mellan 20-21.30 och vaknade från 04-05.30. Natten till lördag sov han 21.30-05.30. Heja heja! Mer sådant! Tänk om man själv kunde gå och lägga sig när han somnat. Då hade man ju fått ihop några timmar i rad. 
 
Förra veckan började vi med lite smakportioner eller smaksensationer som BVC sköterskan hellre kallad det. Började med mosad banan. Minen när han först fick in det i munnen var ju oslagbar :) men sen mumsade han på. Vi har också testat blomkålspuré och puré på morötter och ärtor. Han verkar gilla det mesta än så länge. 
 
Såg att min syssling Sandra använt sig av en umami taste teaser till pyssling Penny vilket verkade intressant så jag var tvungen att köpa en jag med. Tack för tipset Sandra ;)
Testade nyss med blåbär/hallon i 
 
Roligt, söligt och ganska gott tror jag allt han tyckte :) Nästa gång ska jag inte ha på honom vita kläder, haha! Får nog bli i bara blöja :)
 
Idag blåser det riktigt kallt vilket resulterade i premiär användning av fleeceoverallen Hannes fått av mormor. 
Så gosig! 


Kommentarer
sandra

Älskar att kunna tipsa!
Älskar även att det står kladdfri i texten om den…Yäh Right!!!??? haha!
Fin höstkille i overallen <3

Svar: Det där med kladdfri kan de ju ta tillbaka :P
thewaytoyou.blogg.se

2014-09-24 @ 16:30:42
URL: http://sandraochmaria.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0