Krångel med magen

Denna veckan har Hannes mage inte varit på sitt bästa humör :/ 
Det började på måndag kväll då han var lös men inget jag tänkte på då. När det fortsatte på tisdagen (dock inte så mycket men ändå så jag reagerade) gick mina tankar till om det kunde vara tänderna eller om han fått i sig något under måndagens babysim. 
Onsdagen var värre. Fick byta blöja stup i kvarten kändes det som och en del av gångerna var det rätt in i duschen som gällde. När han på eftermiddagen också spydde och det luktade lite annorlunda än vanligt så gick tankarna till magsjuka. Det går ju en del sånt nu, blääää! Trodde på magsjuka i några timmar men var framåt kvällen inte så säker på det heller. För även om hans mage levde sitt eget liv och han verkade bli rätt trött på att ligga på skötbordet så var han pigg, glad och åt bra. Något en annan långt ifrån hade vart om en magsjuka pågått!
 
Hela torsdagen höll vi oss hemma och det var samma visa hela den dagen. På fredagen fick min syster komma en stund så jag fick åkt och handlat vätskeersättning och annat smått och gott för att försöka råda bot på detta elände. Eftersom hans allmäntillstånd hela tiden har varit bra och han ätit och druckit har jag inte sökt någon vård eller så men fick iallafall ringt BVC under fredagen för lite råd. Fick veta att det var många lösa magar nu och vi inte var ensamma. Hon rådde att kanske testa mjölkfritt ett tag sen frågade hon om vi bytt välling eller gröt och då slog det mig! Gick från 6 månaders gröten till 8 månaders i början på veckan och det är fullkorn i den. Kanske var det boven? Har även köpt hem 8 mån vällingen men den har jag inte börjat med än och lär inte göra nu heller. Så fr.o.m. I lördags har han inte fått någon fullkornsgröt och idag söndag verkar det som magen börjar ordna upp sig. Hoppas hoppas!
 
OM det nu skulle vara fullkorn så fattar jag inte varför de ska ha det i 8 månaders gröt och välling!?!? Fanns inte ens andra alternativ i den affär jag handlar mest. Jag vet ju nu så här i efterhand att jag hört om små magar som krånglar då de fått fullkorn. Hoppas hoppas det vänder nu för jag tror varken Hannes eller jag orkar med så många blöj och klädbyten mer! Tvättmaskinen har gått varm denna veckan kan jag säga med allt från sängkläder, kläder, spytrasor och skötbäddsunderlägg. 
 
Skönt är att han ändå sovit bra på natten. Vi har fått kolla till honom då och då eftersom han ett par gånger bajsat i sömnen vilket inte tillhör vanligheterna. Stackars liten :(
Bästa sovställningen just nu! Lite roligt att enligt min mamma sov jag exakt likadant som liten :-)
 
 
Trots en dum mage har humöret oftast varit topp!
Dock inte idag :/ riktigt grinpelle hela dagen men nu sover han äntligen. 
 
Igår ställde han sig upp mot denna och traskade iväg med bordet framför sig. Vem behöver en lära-gå-vagn ;) ? 


Kommentarer
Malin

precis så va Alva när hon fick sin tand, dock inte spyor men blöjan bytte ja stup i kvarten:/

2015-02-01 @ 21:01:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0