Utvecklingsexplosion

Under eftermiddagen och framförallt kvällen drog Hannes till med en riktigt utvecklingsexplosion!
Han har under väldigt lång tid från sittande läge, lutat sig fram i något som sett ut som krypposition fast med ena foten fast under sig. I den positionen har han stått och gungat länge tills den foten som varit fast "lossnat" och han kommit ner på mage. På mage har han mest tagit sig bakåt eller runt, runt.
Idag kom han på det! 
Från liggande på mage tog han sig helt plötsligt upp i krypposition och efter en stund kom ca 2 kryp eller vad man nu kallar det. Detta var under eftermiddagen och på kvällen (efter några läggningsförsök som vi tillslut gav upp och lät han vara uppe lite till) så övade han massor och lyckades också ta sig från liggande på mage upp till sittande position. Så häftigt att se när det bara lossnar. Hoppas han kommer ihåg allt imorgon. Då ska vi öva ännu mer :-)
Efter hans träningspass gick vi och la honom och när vi skulle gå i i hans rum och titta till honom möttes vi av det här :-) Så kan man ju också sova!
 
I julklapp fick jag en barnmatskokbok och igår fick jag äntligen tummen ur och lagade mat till Hannes. Det blev köttfärsgryta, köttfärssås och sparrispuré. Idag fortsatte jag och gjorde en fiskgryta. Heja heja :-P 
Vår lillfis är ju ett riktigt matvrak och verkar gilla det mesta så det är väldigt tacksamt.
Nu fick jag återigen användning av MAMs förvaringsburkar som jag köpte till bröstpumpen för att frysa bröstmjölk i. De är perfekta att förvara barnmat i! 
Trevlig helg! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0