Mamma och pappa

Det var ytterligare en sak Hannes började med förra veckan som jag glömde skriva i förra inlägget. Han säger mamma och pappa, typ ;) Det händer när han är på gnällhumör och då låter det numer maaammammammaaaa och ibland pappaaappaaa men mest "mammagnäll". Även om det händer när han är på gnällhumör och jag inte riktigt vet om han ens förstår vad han säger så smälter mammahjärtat :) 
 
Idag har vi börjat vår första simkurs i Kungälv för Aquabarn. Hannes som blir 8 månader på onsdag var ungefär dubbelt så gammal som de andra 6 barnen i gruppen på 2.5 mån- ca 4 mån. Han var på så sätt också den mest aktiva och herreguuuud vad det skulle plaskas :-) inte helt lätt att göra de lugna fina övningarna som att hålla honom på ett speciellt sätt när han låg på mage i vattnet, när han mest ville sprattla och plaska. Det var en mysig stund och det är roligt att se honom så glad i vattnet. Lyckades självklart glömma hans nya badbyxor vi fick köpt då instruktören inte riktigt godkände de han hade. Som tur var låg de kvar när jag ringde till simhallen. Hade vart bra trist att bli av med dem första gången, och dyrt...
 
Nu övas det för fullt på att krypa här hemma och idag kröp han en längre sträcka med siktet inställt på fjärrkontrollen som förövrigt är bästa leksaken just nu. Tätt efter kommer min mobiltelefon. Varför ens köpa leksaker?!?! :-P
 
 
En riktigt mysig morgon framför brasan ❤
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0