Matvraket

Vår lille kille ÄLSKAR mat! 
Hittills har han inte spottat ut något jag har gett honom utan mumsar glatt i sig vad han än fått på skeden. Han har heller aldrig lämnat mat utan äter upp precis allt vare sig det är gröt, mat, fruktpuré eller välling. Det är ju oerhört tacksamt och gjorde att sluta amma var lätt som en plätt. Nu till det som är lite jobbigt.
Han blir fullständigt vansinnig, arg, ledsen när det han äter/dricker tar slut. Han illtjuter och det kommer till och med tårar. När jag då som grädde på moset även ska torka honom runt munnen, vilket han avskyr, låter det som hela världen är på väg att gå under! 
Bildbevis:
1.5 portion gröt är slut = katastrof!
Detta beteende går som tur var över så fort jag tagit upp honom i famnen och gått runt lite. Nappen kan vara bra att ta till då med. Då lugnar han sig och förstår att han är mätt. Så här är det vid varje måltid vilket är lite frustrerande! Inte roligt att se honom så arg/ledsen. 
 
Idag har vi varit på BVC vilket var jättelängesen (13/10). Han är nu 67 cm lång och väger 8180g. 
Han fick också träffa läkare denna gång och allt såg fint ut :)
Biter på allt :) 


Kommentarer
Karin

Nemän lilla hjärtat.. *snyft* Fortsätter han äta hur länge som helst? Hihi matglad kille! Våra små följs åt i utvecklingen, kul att se :) Vi har en lång tjej, kan vi konstatera.. Hon var 72cm på 6-månarderskontrollen. Kul att det kan vara så olika mellan de små liven!
Kram

Svar: Jag har inte provat att mata honom tills han säger stopp för tex med gröten så har jag ökat till 1.5 portion och när den är slut så måste han ju vara mätt tänker jag. Till lunch och middag har jag gett ca en halv stor barnmatsburk och det äter han ju också utan problem. Jag har mest vart rädd att han ska få ont i magen. Pratade med BVC igår och maten sa hon att man kan köra på med men inte öka gröt och välling för det är större risk att magen krånglar då. Så jag tänkte testa att låta honom få äta en hel burk om han nu vill och se om han äter upp hela och blir hysterisk eller nöjer sig någon gång på vägen :PJa, det var en lång tjej ni har då ja :) är ni föräldrar långa? Verkligen roligt att se hur de utvecklas och hur snabbt det går! Hänger knappt med :)
Kram
thewaytoyou.blogg.se

2014-12-04 @ 22:45:23
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Karin

Vår tjej äter också 1.5 portion gröt då och då, hon blir dock inte katastrofledsen när det är slut ;) Jo vi är rätt långa, båda är över medel, 1.90 och 1.73 är vi. Enligt BVCs kurvor kommer tjejen bli runt 1.80, ooopsi!
Kram

Svar: Ok! Här är vi 1.57 och 1.84 så jag hoppas han ärvt sin pappas gener på den fronten :)
thewaytoyou.blogg.se

2014-12-06 @ 21:25:34
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0