Hej då håret, lite iallafall

Jag har väl alltid fällt ganska mycket hår men innan graviditeten var det extremt! Efter jag duschat kunde jag samla ihop en halv peruk från golvet, usch! 
Sen blev jag gravid och då vände det. Fällde knappt ett hårstrå under hela graviditeten vilket var otroligt skönt. Jag kunde dra fingrarna genom håret i duschen utan att halva håret åkte med. Sen kom Hannes och jag började amma. Trodde att jag då kanske börjar fälla igen men det gick till en början bra. Tills nu...
Var och klippte mig för ett par veckor sedan och frisören frågade om jag börjat fälla än pga amning. Nej, svarade jag glatt. Hon sa då att det är vanligt att börja fälla efter ca 4 månader och att vi kunde klippa mitt hår efter ifall jag skulle börja fälla. Hon hade så rätt så rätt. När Hannes blev 4 månader började det igen, suck!
Har inte saknat det ett dugg om man säger så! Blond med mörka golv här hemma är ju heller ingen bra kombination :P 
 


Kommentarer
tanniz

ja usch det där håret. Överallt, tom i hennes blöja. Åh duscha är nästan äckligt med allt hår. Fastnar överallt, under att man har nåt kvar på knoppen :)
Fast som jag Förstått det så har det inte med amningen att göra utan hormoner i kroppen sen förlossningen. Vet flertalet som inte ammar som har samma hårbortfall.
Trist är det iaf..

Svar: Ja, det är riktigt jobbigt. Särskilt att duscha som sagt! Hoppas det vänder snart. Ok, men det var ju ändå bra så det är lika för alla ;) vare sig man ammar eller inte.
thewaytoyou.blogg.se

2014-10-15 @ 17:36:55
URL: http://tanniz.bloggo.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0