Reaktion, BVC, Shopping

I måndags tror jag Hannes fick sin första reaktion genom bröstmjölken. Jag åt 70% choklad på förmiddagen och resten av eftermiddagen/kvällen var han INTE nöjd :/ Vägrade sova fast han var hur trött som helst + massa gråt trots matad och nybytt blöja. Han hade nog ont i magen stackarn. Vi var ute och gick med vagnen i omgångar, vaggade och försökte med allt men inget var bra. Vid 22 slocknade jag på soffan och Mathias försökte få honom att somna. Jag vaknade runt 23.30 och gick in i sovrummet och möttes av två däckade killar :) äntligen!
 
Igår var vi på BVC för första gången. Han har nu gått om sin födelsevikt och väger 3885g och är 51.2 cm lång. Skönt att han går upp så jag vet att han får i sig tillräckligt med mat :) 
Efter besök av Bella och Lukas bestämde vi oss för att åka upp till Torp köpcentrum 
Han somnade gott i bilen och fortsatte sova i vagnen medans vi shoppade. När han väl vaknade var han ju dock väldigt hungrig så det blev amning och blöjbyte i bilen och sen fortsatte vi hemåt.
 
Idag var det dags för Mathias att börja jobba och vi ha vår första dag hemma själva. Har ju dock det så lyxigt att han bara jobbar idag sen är det ju "långhelg" :) perfekt! Vår dag har varit lugn med ett litet besök av moster Nellie på förmiddagen. Väldigt bra då jag kunde passa på att duscha :) Hannes somnade vid 13 och då hann jag göra lunch och sedan ringa hans farmor för att fråga om hon ville gå med på promenad. Det ville hon mer än gärna! Skruttungen sov så gott i vagnen och vaknade inte förrän kl 16. Gott med lite längre sömnperioder ibland så man hinner göra något :) och JA jag ska ta vara på dem och vila mig själv ibland också :P
Gosigaste killen ❤ 2 veckor idag 


Kommentarer
sandra

Så sköönt att läsa att alla bebisliv verkar ungefär samma! Slipper man känna sig ensam :P
Penny skrek två hela kvällar pga av att jag ätit katrinplommon. Ej bra :P Skippa det kan jag rekommendera!
Vi är hos Gert och Kristina hela lördag eftermiddag och söndag förmiddag om ni har vägarna förbi Mattias päron :)
Kram!!

Svar: Ja,det verkar så va ;) inte alltid en dans på rosor inte! Vår helg var som sagt fullbokad men hoppa vi kan ses framöver nu när ni flyttar lite närmare över sommaren. Kram!
thewaytoyou.blogg.se

2014-05-30 @ 10:28:36
URL: http://sandraochmaria.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0