NÄL

Idag skulle jag återigen till BM för att lämna urinprov och kolla blodtrycket. Blodtrycket var bättre än på länge 110/80 men nu var det urinprovet som de inte var helt nöjda med. Har haft äggvita i urinen en gång innan och då skrev de 1/0 och nu var det 3+/0. Så min BM ringde NÄL för rådgivning och de tyckte jag skulle komma för ytterligare undersökning 15.30.
 
Fick ringt Mathias och meddela han skulle behöva sluta jobbet lite tidigare idag och 15.30 befann vi oss på NÄL.
När vi kom dit visade en barnmorska oss till ett rum och jag fick lämna ett nytt urinprov. Hon kopplade sedan upp mig för att mäta ctg. Det gjordes under 30 min och ctg kurvan för bebisen såg fin ut. Hon tog även nytt blodtryck och blodprover som skickades till labbet för analys.
 
 
Efter att vi väntat i vad som kändes som en evighet kom äntligen läkaren med provresultaten och han gjorde även ett ultraljud för att se så bebis mådde bra. Allt såg bra ut och även om det var lite äggvita i urinen så tyckte han inte det var så konstigt då jag i princip är fullgången. De andra proverna såg bra ut och bebis växer som den ska. Så det var inget att oroa sig över men vi var välkomna tillbaka om jag kände minsta oro. Hela tiden när läkaren pratade med oss kändes det som han trodde vi kommit in (typ i onödan) för att VI var oroliga men det var ju faktiskt så att vi blev skickade dit av vår BM vilket jag också sa tillslut. Strax efter klockan 18 var vi på väg hem igen. Nu hoppas jag att vi inte behöver åka dit mer utan att få ta med vår lilla skrutt hem utanför min kropp <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0