Lättretlig livmoder

Efter att jag skrivit inlägget igår somnade jag om och vaknade 10.45! Så skönt :) Sov även på dagen så det var en trött måndag. Fick hallonbladste på min babyshower vilket jag började dricka igår. Ingen smakupplevelse direkt men kan det sätta igång en förlossning och även minska blodförlust vid kommande förlossning så är jag tacksam.
Doften påminner om hö och bondgård. Mums ;)
 
Även om jag sov mycket igår fick jag ändå lagat en del mat. Så nu har jag fyllt frysen med köttfärssås och korv stroganoff. Kan vara skönt att slippa ställa sig och laga mat de första dagarna. Alldeles lagom att bara koka pasta eller ris till.
 
Idag har jag varit hos BM igen. Blir täta kontroller nu när blodtryck och urinprov inte riktigt vill visa sig från sina bästa sidor. Idag var blodtrycket bra men fortfarande äggvita i urinen (2+). Min BM visste inte riktigt vad vi skulle hitta på eftersom de ändå inte gjort så mycket på NÄL i fredags och jag kan ju inte ränna dit stup i kvarten. De skulle ha möte med läkare idag där hon skulle ta upp min situation och se vad han föreslog och återkomma om de kommit fram till något. Annars skulle vi avvakta och jag skulle komma igen på fredag. Hon kände på magen och lyssnade på hjärtljuden och allt lät bra. Då hon kände på magen blev den hård direkt vilket jag känt mycket nu särkilt på natten så fort jag rör mig. Hon trodde inte en förlossning var så långt borta då min livmoder var såpass lätt retlig och jag hoppas hon har rätt :) Hon tyckte också att bebisen gott kunde komma denna vecka. 
 
Efter BM besöket åkte jag till en vän och fick snuffsat lite på hennes Meja som är född 5/5. Så mysigt och helt galet att jag har en liknande i magen. 


Kommentarer
CamillA

"Smakförbättrare" står det på tet. Det skulle vara till ett bra jäkl äckligt te i så fall. Om jag inte minns fel så smakar hallonblad som torkat hö. Blandade ett med äppeljuice och citron och drack det som iste.

2014-05-13 @ 18:00:32
URL: http://omlivetefter.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0