En vecka

En vecka har redan gått sedan vår lilla skatt kom till världen.
Vi åkte hem i lördags och har nu haft ca 4,5 dag i hemmamiljön. Både Mathias och jag är fascinerade över hur fort dagarna går! Har tänkt blogga flera ggr men så kommer någon på besök, det är amning på G eller något annat som tar upp ens tid. 
 
När vi kom hem i lördags runt 15 var Hannes farmor och farfar här och tittade, kände och klämde. Vi åkte sedan till mina föräldrar på grillmiddag då min syster fyllde år. Skönt att få middag serverad :) Var hemma vid 20 igen och bara njöt av att vara hemma. Blev en ganska orolig natt för Hannes men det var nog mycket intryck för honom med första bilturen och besök. 
 
Amningen var rätt tuff 2.a och 3.e dagen hemma och varje matning kändes som en strid mellan Hannes och mig. Han har ju en mini mun som han inte ville öppna ordentligt för att få tag. Så blev han frustrerad när det inte kom mjölk med en gång och skrik och panik uppstod. När han väl fick tag, som inte var det bästa, nöjde jag ju mig vilket resulterade i mördade bröstvårtor och aj aj aj! Jag och Hannes grät nog lika mycket vissa ggr :/ 
TILLS jag testade amningsnapp igår. Hallelulja! Han får tag och börjar suga direkt utan strid och vi är nöjda båda två. Tack för det!
 
Igår gick vi vår första promenad vilket var skönt och han sov som en stock i vagnen. Tyvärr måste jag inse att jag har vissa begränsningar då jag fick en allvarligare bristning under förlossningen och är väldigt öm "down there". Så promenaden var kanske lite väl lång för den läkande mamman. Mer om vad som hände i förlossningsberättelsen som jag hoppas kan skriva innan veckan är slut. MEN jag vågar inte lova något. Det är som sagt en liten filur som tar mycket av ens tid nu :) <3
 
 


Kommentarer
Frida L

Stort grattis Sofia! Väldigt fin kille! Vi använder amningsnappen här med:) funkar jättebra! Hälsa matte! Kram

Svar: Tack Frida :) Visst är det toppen! Han hälsar tillbaka. Hoppas allt går fint med er lilla kille? Kram kram
thewaytoyou.blogg.se

2014-05-22 @ 05:31:58
sandra

Va roligt att läsa om er <3
Grattis igen!! De där första dagarna hemma kommer jag aldrig glömma tror jag. Så skönt, oroligt, underbart, skrämmande osv…allt på samma gång. Vilken otorligt söt Hannes!! Puss och kram från Syssling och Pyssling!

Svar: Tack tack :)Ja, det är allt en omställning med massa hormoner i omlopp! Om ni är uppe hos pennys farmor och farfar någon gång här i sommar så kan ju Hannes passa på och hälsa på sin farmor och farfar ;) så sysslingar och pysslingar får träffas. Kram ❤
thewaytoyou.blogg.se

2014-05-22 @ 15:24:47
URL: http://sandraochmaria.com
sandra

SMART! Det ska vi meddela!
Vi kommer gääärna och hälsar på er också, vi bor i Ödsmål hela sommaren hos Mamma för att Johan jobbar på borealis så vi är aldrig långt borta :P

Svar: Eller hur ?! Självklart är ni välkomna att hälsa på också :)
thewaytoyou.blogg.se

2014-05-23 @ 08:32:36
URL: http://sandraochmaria.com
Frida

Det går bra! Han börjar bli lite större nu! Känns skönt:) vi hade också en grinig dag igår. Måste varit vädret. Hur mår du ?

Svar: Då börjar ni lära känna varandra nu då ;) jag mår ok! Tyvärr ont bara eftersom jag råkade ut för en bristning som behövdes opereras. Frustrerande att inte kunna gå några direkta promenader (bara korta) och inte få lyfta tungt osv. Men det läker nog ihop bra hoppas jag på!
thewaytoyou.blogg.se

2014-05-23 @ 18:01:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0