Babynest

Att köpa eller sy babynest till sina små bebisar verkar ju väldigt trendigt nu för tiden. Läste i en gravid tidning om några par som testat "originalet" (som kostar ca 850kr) och de alla verkade väldigt positiva. Efter att jag läst detta blev jag själv sugen på att köpa ett till vår lille skatt. Tycker dock att 850kr är väl dyrt men fick då tips om att många privat personer syr och säljer på tex tradera. Var inne och kollade och mycket riktigt fanns det massor att buda på. Tänkte lite längre och kom fram till att Mathias mamma har ju faktiskt symaskin och är duktig på att sy. Kanske hon vill hjälpa till att sy ett?
Ja, det tyckte hon lät spännande och kunde tänka sig att hjälpa till med :)
 
Så i onsdags var vi på Göksäter. "Lilla Ullared" skulle man kunna kalla den affären, som inte ligger så långt ifrån där vi bor. Där köpte vi tyg m.m som vi behövde till babynestet. Jag skulle även köpa gardinkappor till gästrummen och var fast besluten om att köpa färdiga men svärmor lyckades ändå övertala mig att köpa tyg för att sy egna. För det är ju så enkelt menar hon på :P det är det förmodligen men jag är helt nollad när det gäller att sy och syslöjd hörde inte till favoritämnena i skolan. 
 
Idag var det dags att sy! Vi började med att klippa till gardinerna och jag skulle hjälpa till att nåla in kanterna men det gick inte så bra tyvärr :/ mina fingrar ville inte samarbeta med sådant "pilljobb" och de började sakta domna bort och sticka i dem. Typiskt! Fick nålat dem och de är redo att sys men började med babynestet innan vi gjort dem klara. Jag har som sagt mest kollat på när svärmor sytt men försökt hjälpa till så gott det gick. Tror ändå hon tyckte det var lite roligt att sy till sitt första barnbarn. 
Här är resultatet:
Så himla fint blev det :)
Jag är så oerhört tacksam för hennes hjälp!
 
 


Kommentarer
Camilla

Himla fint! Jag tyckte vårt nest var toppen! Men vi köpte den dyra varianten, för att vi kom på att ett nest var oumbärligt när dottern var nyss hemkommen från BB. Första natten försökte vi bona om henne med handdukar, men insåg snabbt att nestet var nödvändigt. Mannen fick dundra iväg till närmaste baby-butik och köpa ett.

Svar: Bra att höra att det faktiskt funkar bra och fyller sin funktion :) jag hade förmodligen också köpt originalet tillslut om inte svärmor ville sy.
thewaytoyou.blogg.se

2014-05-03 @ 12:55:53
URL: http://omlivetefter.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0