Kastat in handduken!

Ja,nu har jag kastat in handduken!
Var hos arbetsterapeuten igår med min händer. Hon testade rörlighet, känsel och styrka. Det var ok resultat på testerna men styrkan låg under medel vad jag ska göra. Inte katastrof men ändå under medel. Fick handledskydd att ha på natten och även en annan variant att ha på dagen. Konstaterade ganska snabbt att det kan bli svårt att arbeta med dem på vilket hon skulle rekommendera då jag använder händerna hela tiden i mitt arbete.
När jag åkt tillbaka till mitt arbete och jobbat klart för dagen bestämde jag mig för att det var dags att ge upp. Jag ringde min närmsta chef och sa att jag vill sjukskriva mig tills nästa fredag då jag ändå skulle gått hem. Kände också under dagen när jag lyfte massor att hela magen blev hård och jag antar att det är någon form av sammandragningar. Dags att låta envisa, tjurskalliga Sofia med otroligt hög arbetsmoral få stå tillbaka och det är dags att lyssna på min kropp. Jag har ju inte bara mg själv att tänka på längre.
De snygga handledskydden jag ska använda. De svarta på dagen om jag tex kör bil, dammsuger m.m och de blåa på natten.
 
Så det första jag gjorde idag var att få tag på barnmorskan och få reda på hur jag går till väga för en sjukskrivning på papper. Genom dem eller vårdcentralen? Det blev vårdcentralen och där satt jag på drop in i ca 1,5 timme innan jag fick träffa läkare. Jag berättade mina problem och det var inga konstigheter att få en sjukskrivning t.o.m 28/3 på papper. Skönt! 
 
Hade ett möte på jobbet inbokat idag som jag ändå tänkte gå på och även prata lite med min arbetskollega som ska ta över. Passade också på att tömma mitt skåp. 
Känns helt galet att jag kommer vara 'långledig' nu. Det kommer nog ta ett tag att ta in!
 


Kommentarer
Sandra

Hej syssling (och lilla pyssling) :)
Sandra här! Så himla roligt att följa er på den här resan!!!
Jag vet PRECIS hur du känner inför den här jobbgrejen! Märks att vi kommer från samma stam hihi. Det krockar liksom när ens arbetsmoral inte alls kommer överens med hur kroppen mår. Jag har varit hemma på heltid i två veckor nu. Min rygg, ljumskar och höfter är totalt kass. Går fint så länge man tar det luuuuuuugnt men jobba gick tyvärr inte alls bra. Gå, stå och lyfta hela dagarna (precis som du) var ingen hit.

Men min hjärna har verkligen anpassat sig snabbt. Trodde jag skulle vara otroligt rastlös men det har faktiskt gått jättebra! Kroppen förstår liksom att den ska ta det lugnt och förbereda sig. Coolt tycker jag! Man får hälsa på ofta på jobbet istället, för man saknar ju sina kollegor :) Har ju dessutom världens bästa inhoppare :P

Kram kram! Hälsa Mathias!


Svar: Hej Sandra !Kul att du vill följa med på resan som börjar närma sig sitt slut. Vad skönt att det finns fler som känner så och ja, det kanske beror på att vi är släkt ;) Usch och fy för att din kropp inte är på topp och där ska jag vara glad att jag inte haft några större problem, än, kanske jag ska säga.

Ja,första veckan hemma gick otroligt fort och jag hade full upp ändå därav dålig blogg uppdatering. Önskar dig och Johan fortsatt lycka till. Inte långt kvar nu :) spännande!
Kram!
thewaytoyou.blogg.se

2014-03-19 @ 08:59:22
URL: http://sandraochmaria.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0