Karpaltunnelsyndrom?

Passa på att sov nu innan bebisen kommer. Det har man ju hört ett par gånger MEN det verkar vara lättare sagt än gjort. Mina nätter är fortfarande fyllda av allt för lite sammanhängande sömn. Vaknar ofta och ibland behöver jag gå på toa men oftast är det bara för att byta sovställning eller liknande. Inatt kunde jag lägga till ytterligare ett "besvär" på listan. Karpaltunnelsyndrom. Jag vaknar av att mina händer är bortdomnade. Vänster är "bara" domnad men i höger värker det från långfingerspetsen upp på baksidan av armen upp till armhålan. Väldigt svårt att sova med detta :/ 
Googlade och fick upp karpaltunnelsyndrom vilket är vanligt för gravida. Karpaltunneln finns i handledens insida och är en smal passage där fingrarnas senor och nerver passerar. När gravida påverkas beror det oftast på att mer vätska samlas i vävnaderna och det ökade trycket från vätskan trycker på nerven så denna blir påverkad. 
Rotade fram i mitt minne att en av mina vänner vart med om samma sak då hon väntade sitt första barn och att hon då använde handledskydd på natten. Fick sms:at henne och frågat om detta och det stämde + att hon hade kvar handledsskydden som jag gärna fick låna. TACK! Jag hoppas verkligen att det hjälper!
 
Har känt mig lite deppig hela dagen och den smådomnande känslan i händerna är kvar men tack och lov inte värken. Det är så frustreande att inte sova ordentligt då jag aldrig någonsin haft sömnproblem, snarare tvärtom!
Gnällig jag känner mig just nu :/ 
 
 


Kommentarer
karin

Haha åja vad jag stör mig på den kommentaren! Den kommer oftast från småbarnsföräldrar/mammor som tycks ha glömt bort att sömn inte var någon självklarhet under graviditeten.. Dessutom är det ju absurt i stort, man kan aldrig bunkra sömn "och spara" till senare..

Jag fick också problem med karpeltunnelsyndrom men mitt gick över, hoppas att det blir lika för dig!
Kram

Svar: Nä, det går ju inte att "spara" sömn direkt.När försvann det för dig?
Kram
thewaytoyou.blogg.se

2014-03-05 @ 22:15:31
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0