Jobbiga nätter...igen

Helgen bjöd på ytterligare jobbiga nätter, suck...!
I fredags var jag ute och åt med några arbetskamrater och kom hem sent. Tog på mig handledsskydden,som hjälpt mot den där värken, och somnade vi 02. Vaknade strax innan 07 av att det värkte nått fruktansvärt i i hela högerarmen precis som det gjort helgen innan och då hade jag ändå haft skydden på mig. Bara att ta sig upp och försöka rört på sig så det släppte men det kändes som inget ville hjälpa. Tillslut brast det och tårarna bara sprutade! Stackars Mathias fick tillslut släpat ut sin gråtande sambo på en promenad för att få igång lite cirkulation vilket tycktes hjälpa. Gråten lade sig liksom värken och det var en fin morgon med solsken. 
Jag skulle egentligen åka på bortamatch med handbollstjejerna men kände att jag orkar verkligen inte och min kropp behöver vila. Det tog emot men jag meddeladede andra tränaren att jag stannar hemma. Heja mig som för en gångs skull lyssnade på min kropp!
 
Natten lör-sön blev dock ännu värre med uppvaknande av värk nästan varje timme. Testade värktabletter, kylklampar och jag vet inte allt. Det enda som hjälpte var att gå upp och "flaxa" lite tills värken släppte, somna om för att vakna ca en timme senare och göra samma sak. Frustrerande!
Åkte till vårdcentralen på söndagen för att se om det finns något man kan göra men som jag nästan redan visste var det mest att härda ut. Ska nog fixa mig ett par egna handledsskydd som är gjorda efter mig och se om det hjälper. Läkaren sa också att mitt jobb där jag använder händerna väldigt mycket kan få mig att svullna. Så jag får känna efter ordentligt annars får jag sjukskriva mig. Nu har jag ju bara 11 dagar kvar att jobba så jag ska försöka hålla ut.
 
En rolig och lite spännande sak är att servitrisen vi hade i fredags sa att jag väntar en flicka. Enligt en annan jag känner som jobbar där kallar de henne "häxan" och hon spår i händer bl.a. När hon skulle duka av vårt bord tog hon min högra hand och sa: Ja, det är en flicka och du kommer få två flickor fast inte på samma gång då. Spänannde! Får se om det stämmer :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0