Sömn och skrik

Hoppas ni alla hade en bra midsommar! Vår var toppen och framförallt var det skönt att INTE jobba vilket jag gjort typ varje midsommarafton och då från kl 05 på morgonen! Vi var på vår traditionella midsommarlunch hos mamma och pappa då även morbror med familj, mormor, farmor, farfar och Mathias föräldrar var med. Extra roligt var att farfar var med. De bor i GBG och han har sen i höstas blivit väldigt dålig. Kroppen vill inte riktigt längre medans knoppen är glasklar. På så sätt är han mest hemma men på midsommarafton samlade han kraft och följde med till oss. Han blev så glad över att se oss alla och framförallt Hannes. Kunde allt se en liten tår i hans öga. Fina farfar! 
Kvällen spenderades med vänner och barn. Hannes var så duktig hela dagen och när vi åt på kvällen satt han så snällt med i babysittern. Rekord i att vara vaken och inte gråta :)
Midsommarlunch
 
Veckan började med sol och vi har varit ute och promenerat varje dag. 
Igår natt var det en liten gosse som minsann inte skulle somna efter amningen vid 3 och var vaken och grinig till 5 för att vakna runt 7 igen, få mat, vara skrikig, somna om till 9.30, få mat, vara grinig. Suck! Ammade igen och tänkte att nu går vi ut på promenad så somnar han gott i vagnen eftersom han förmodligen är övertrött. Han somnade så fort vi började gå. Yes! Bestämde mig för att ta en långpromenad. En runda på ca 7 km. Självklart vaknar ungen halvvägs och skriker i princip hela vägen hem. Lagom svettig promenad! Har aldrig hänt innan att han varit så arg i vagnen. Helt slut kom vi tillslut hem och vid 14 däckade vi båda i soffan och sov till 16.
 
Inatt har han sovit bättre men var piggelin efter amningen vid 6. Då var han sådär go som han tyvärr inte är allt för ofta. Han var vaken och tittade med stora ögon. Tror till och med jag fick lockat fram vad som kan var vart ett leende :) han satt i babysittern och var sådär underbart go. Sen vänder det på en sekund och han blir, vad jag tror, är övertrött. Fick tillslut somnat honom och han sov i ca 30 min för att sedan vakna, få mat och vara skrikig igen. Bestämde mig för att amma honom igen efter en stund för att sedan gå ut på promenad. Började amma strax innan 11 och kände att jag var lite trött. Vid ca 11.40 vaknar jag till och inser att jag somnat halvsittandes i soffan under amningen :P tittar ner och där ligger Hannes och sover han med, med tutten i munnen :D Han sover än och klockan är nu 12.35.
Tröttis efter alla skrikperioder som jag hoppas går över snart.


Kommentarer
Anonym

Verkar som våra killar är lite lika i sättet ! Vågar inte ta längre promenad än 4 km ca! Max är lite bättre nu men vaknar alltid med ca 2 timmars mellanrum och vill ha mat, dag som natt! Den som väntar på nått gott.... Kram Frida

Svar: Jasså :) ! Jag hade två riktigt jobbiga dagar men nu hoppas och tror jag att det börjar gå över. Han sover längre stunder på natten iallafall och det tackar vi för. Igår ammade jag vid 21 han somnade vid 22 och vaknade inte förrän 03.30 ! Så det var ju väldigt tacksamt :) kram
thewaytoyou.blogg.se

2014-06-26 @ 18:33:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0