14 maj - ett speciellt datum

14 maj 2014 föddes vårt efterlängtade barn, vår son, Hannes. På så sätt är 14 maj ett mycket speciellt datum för oss. Det visade sig sedan ha betytt mycket även åren innan han föddes.
 
Några veckor innan han föddes slog det mig att vi gjorde ju faktiskt äggplocket i maj förra året. Jag rotade fram almnackan från 2013 och bläddrade fram till maj och mycket riktigt var ju äggplocket i maj, 14 maj 2013! Vet att jag då tänkte: tänk vad häftigt om han skulle födas på detta datum :) Så han är född på sin 1-års dag kan man säga. Börjar man tänka lite till är det helt galet att han också har legat i en frys ca 3 månader :/ lilla hjärtat <3 
Helt otroligt att det fungerar och vi är SÅ tacksamma!
 
I veckan gick jag tillbaka i bloggen för att läsa inlägget jag skrev samma dag som äggplocket 14 maj 2013. Blev så förvånad när jag öppnar inlägget med: 
För ett år sen vi klev in på Sahlgrenska reproduktionsmedicin avdelning för första gången. Idag, exakt ett år senare genomgår vi vårt andra äggplock. 
 
Är det inte häftigt?!? 
14 maj 2012 - Vi gör vårt första besök på Sahlgrenska för att diskutera IVF och lägga upp en plan för detta.
14 maj 2013 - Vi gör vårt andra IVF försök då 8 ägg befruktas varav ett är Hannes som då frystes in för att placers i mig i september efter 3 misslyckade insättningar.
14 maj 2014 - Hannes föds
 
Fortsatte att läsa inläggen från maj förra året och det var ju ingen vidare positiv läsning :/ tänk vad vi fick gå igenom tuffa tider för att slutligen komma dit vi är idag. Samtidigt som jag läste om den tuffa tiden tittade jag då och då på min arm där vårt hjärta låg och sov
Ögonen fylldes av lyckotårar och jag konstaterade snabbt att det var värt allt jobbigt. Det gav oss Hannes <3


Kommentarer
sandra

liiiiiip!!!
Herregud detta inlägget var för mycket för ett hormon-öga :)
Älskade Hannes vilken tur att du kom till mamma och pappa tillslut!!
Extremt häftigt det där med datumet. Jag tror verkligen på sånt där…jag tänkte från första dagen jag blev gravid att Penny skulle komma den 26 April. På UL blev det förlossningsdatum 7 Maj…men när kom hon?! 26 såklart! :)

Kraam

Svar: Oj oj oj, förlåt hormon-ögat ;)Ja, det är vi oerhört tacksamma för!
Visst är det häftigt? Även häftigt att du hade en sådan stark känsla för 26 april och set faktiskt blev så :)
Kram
thewaytoyou.blogg.se

2014-06-06 @ 14:50:52
URL: http://sandraochmaria.com
tanniz

men så häftigt. 14e maj alltså, er nya turdatum :)
Så söt han är er Hannes :)

Svar: Ja, det får ju nästan bli det :)Tack! Han är allt en liten goding :)
Hoppas allt går bra för er med Knut?!
Kram
thewaytoyou.blogg.se

2014-06-06 @ 15:45:24
URL: http://tanniz.bloggo.nu
nellie sis

Men vaa!? COOLT. Älskade bebis Hannes <333

Svar: Eller hur :) !!!
thewaytoyou.blogg.se

2014-06-06 @ 15:58:27
URL: http://svedholms.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0