1 månad

Det är minsann inte helt lätt att ta sig tid för att skriva ett blogginlägg nu förtiden. När tid väl finns används den oftast till att försöka få i sig lite mat eller plocka iordning här hemma. Är fortfarande förvånad över hur lite man hinner att göra när man är ensam hemma med en bebis. En bebis som sover bäst och längst i vagnen under promenaden och då är jag ju inte hemma :) Är ändå väldigt bortskämd med en snäll farmor till Hannes som rätt ofta är ledig på dagen och gärna vill gå ut och gå med honom eller bara gosa så jag hinner tex duscha. Lyxigt! 
 
I fredags var Hannes och jag iväg hela dagen. Hade fått en tid på NÄL vid 11 för att kolla så allt stod rätt till "down under". Är ju inte helt lätt att veta och att vänta 8 veckor tyckte jag var lite väl länge att för en första titt. Vi var ju då tvungna att komma härifrån strax innan 10 vilket var en cirkus i sig. En bebis som helst vill vara nära hela tiden och en mamma som ska äta frukost och göra iordning sig. Det ska klaffa med amning, blöjbyten och påklädning :) Det gick ok och vi kom iväg i tid! Hannes sov hela vägen i bilen och en stund i vagnen upp till avdelningen. Sen ville han vakna och va lite gnällig men gick ändå bra tycket jag. Allt såg förövrigt bra ut och jag kunde pusta ut.
 
På fredagen startade också Junicupen. En handbollscup som spelas utomhus i Uddevalla. Mina tjejer skulle spela och jag ville gärna se de två matcherna som skulle spelas på fredagen, 16 och 18. Tog mig då en sväng till torp för att fördriva lite tid tills jag kunde åka till cupen. Ammade i bilen innan vi åkte från NÄL och Hannes somnade återigen i bilen till Torp Köpcentrum. Det var lunchdags och eftersom han somnat valde jag drive in på Mc Donalds och åt i bilen :P Sedan fick han hoppa över till vagnen och fortsatte sova gott och jag kunde strosa runt och shoppa på Ikea i lugn och ro. Innan vi åkte till cupen fick jag nästan väcka honom för blöjbyte och amning. Allt för att underlätta när vi kom fram till cupen. Denna bilfärd var han vaken och även en stund i vagnen. Han somnade när jag tog upp honom under matchen. Var så roligt att se alla tjejerna igen :) och Hannes var så duktig hela dagen!
Hannes på sin första handbollsmatch utanför magen :)
 
På lördagen ville jag till Uddevalla igen för att iallafall se de 2 första matcherna. De spelades 10 och 11.20 och eftersom de var rätt så täta valde jag att lämna Hannes hemma med Mathias. Ammade honom innan 9 och åkte sedan. Hade dagen innan pumpat ut lite mjölk så det fanns tills jag kom hem igen. Nyttigt för grabbarna att ha lite egentid tillsammans tror jag. Kändes konstigt att vara helt utan barn i 4 timmar men allt gick bra. Jag var hemma igen vid 13 och då sov Hannes och behövde inte mig förrän kl 15. 
 
I lördags blev vårt lilla ❤ 1 månad! Det har gått fort samtidigt som det känns som han alltid varit hos oss. 
Hannes gymmar :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0