Hormonrusningar?

Tycker inte direkt att jag har haft problem med humörsvängningar, förräns nu!
Igår fick jag ett mindre psykbryt och blev mega-tok arg på minsta grej. Började tillslut gråta, fick ont i huvudet och fick gå och lägga mig en stund. Hej preggo! Idag skrattar jag mest åt det och hoppas de inte rusar allt för ofta i kroppen. Det skulle bli jobbigt för både mig och min omgivning.
 
Helgen har bestått av handboll, handboll, handboll. Matcher med mina F01:or både lördag och söndag. Kolla herrmatch lördag och såklart handboll EM på TV. Mycket handboll blir det! 
Nästa vecka är jag dock helledig från både jobb och handboll då jag tagit semester. Ska bli sååååå skönt!
Åker till Tandådalen sön-tors och lördagen blir det en tripp till Norrköping för att gå på bröllopsfest för underbara vänner som gifte sig 27/12.
 
Prövade mina skidkläder igår. På termobyxorna gick det att dra upp dragkedjan halvvägs men totalt omöjligt att knäppa knapparna :P Jackan går att stänga men börjar också bli lite tight så får hoppas det inte är svinkallt och man måste ha massa på sig under. En arbetskamrat till mig hade "gravid skidkläder" hemma som hon hade när de var i fjällen och hon väntade barn som skulle födas i juni. Hon ska ta med sig dem imorn så få vi se om de passar :) Tror dock inte jag kommer åka så jättemycket. Är säkert jättekallt och man kommer väl vara hur mesig som helst i backen nu när man bär på något som är så värdefullt :) Längdskidor är iallafall totalt uteslutet då jag inte alls känner mig säker på det och fallrisken känns då mycket större än att åka utför. Åka utför vet jag att jag kan och är bra på så det känns mer säkert. 
 
Idag går jag in i v 23, weeeiiii!
Förra veckan började bebis röra på sig ordentligt där inne. Igår när jag satt i soffan drog h*n igång och jag sa till Mathias att känna. Denna gången la han örat och kinden mot magen och kände flera gånger :) Busbebis sparkar pappa i huvudet ;) Det är så häftigt att äntligen få känna vår skatt röra sig och det blir mer verkligt då.
Värsta gravidkrämpan just nu är halsbränna! Känns som halsen ska brinna upp när jag börjar bli hungrig. Jag får dock skylla mig själv när jag inte får tummen ur att köpa något mot det. Imorgon kanske :P
Fick idag skickat in mina blanketter om gravidpenning till försäkringskassan. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan beslutet kommer.


Kommentarer
CJ

Ush för halsbränna! Hade det jämt! Fick tipset att äta mandlar mot det och jag tyckte det hjälpte! Gick ständigt med mandlar i fickan men det kändes bättre än att tugga gaviscone dygnet runt! :)

Svar: Ok, tack för tipset! Det enda kruxet är att min sambo är allergisk så jag får isåfall avstå att pussa på honom ;)
thewaytoyou.blogg.se

2014-01-21 @ 02:28:51
Hannah

Novalucol är räddningen! Köp absolut inte gaviscon, superduper äcklig!!!

Svar: Jag lovar :) !
thewaytoyou.blogg.se

2014-01-21 @ 18:25:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0