BM besök

Dagen började med en lång och härlig sovmorgon. Det gäller att passa på nu innan vi har en levande väckarklocka i huset ;) Åkte sedan och träffade två vänner + deras barn. Lite lek i snön och såklart kaffe/fika.
Kl 14 var det dags att besöka vår barnmorska vilket jag längtat efter. Jag började med att ta prover mot multiresistenta bakterier. Vill vi föda på NÄL så vill de att man gör det om man fått vård på annat sjukhus de senaste. Eftersom vi gjort äggplock på Sahlgrenska och att jag även fick spruta i Egypten för några år sedan så togs dessa prover. Sedan bokade vi in nya tider och hon anmälde oss till en föräldragrupp med start i slutet på mars. Det sista och roligaste vi gjorde var att lyssna på bebisens hjärtljud :) Det låg och pendlade mellan 148-158 slag/minut <3 Hon kunde även konstatera att det var en livlig bebis i magen som rörde sig mycket.
När jag efter besöket ringde mamma och berättade sa hon direkt: det är en flicka. Ja, vi får väl se om hjärtslag över 140 = flicka, stämmer för oss. Verkar vara väldigt olika om det stämmer eller inte så vi får se. Spännande är det iallafall :)
 
Ikväll är jag ensam eftersom Mathias är på kurs i Stockholm tills imorgon. En kompis är också ensam då hennes sambo är och fiskar, så vi ska träffas sen och äta kvällsmat och se på handbollen ihop. Mys!
Heja Sverige!
  


Kommentarer
tanniz

Spännande.. han kanske enligt bsk på ultraljudet och enligt din mamma hon efter hjärtslag... en av dem har iaf rätt :)

Svar: Ja,vi får se :) någon av dem har ju rätt iallafall ;)
thewaytoyou.blogg.se

2014-01-17 @ 17:01:44
URL: http://tanniz.bloggo.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0