Myrkryp i benen

Att drabbas utav myrkryp i benen under graviditeten är tydligen vanligt vad jag läst. Detta har jag dock haft problem med långt innan jag blev gravid. Min kära mamma har likadant. Det kommer ofta på kvällen när jag är trött och har jag då ätit något sött är det ofta kört. Mina vänner har fått vänja sig vid att jag får stå och stampa lite bredvid soffan vid tex filmkvällar ;)
Så detta var för mig ingen chock att ha även nu MEN igår fick jag det när jag skulle sova vilket aldrig hänt innan. Fy satan vad jobbigt! Klockan var dessutom mycket och jag blev lite stressad av att väckarklockan ringer 04.50
Somnande tillslut men jag hoppas verkligen bara det var en engångsförteelse!
 
Måndag igen och tillbaka på jobbet efter 1 veckas semester. Tog bara några timmar innan ländryggen började göra ont. Graviditeten börjar kännas nu och jag blir trött i både huvud och kropp efter jobbet. Hoppas försäkringskassans beslut om gravidpenning kommer snart så jag kan börja räkna ner.


Kommentarer
karin

Uuuscha! Jag fick otroligt mycket Myrkrypningarna i benen när jag skulle sova och blev nästan galen. Ville ta av mig benen och dänga dem i väggen för att det var så intensivt och jobbigt. För mig visade det sig handla om B12-brist, kan också vara kalium, kalcium eller magnesium. Så om det inte går över kolla upp dina värden på vc. Jo en sak till - nu sover jag med stödstrumpor och det funkar bra. Det är oskönt men skönare än krypningar och kramper. Det kan också "bara" bero på att magen växer!
Kram

Svar: Tack för tipsen! När jag skulle somna måndag kväll var det lugnt men då lyckades jag vakna upp med kramp i vaden. AJ! Får kanske bli stödstrumpor framöver om det fortsätter. Kram
thewaytoyou.blogg.se

2014-02-03 @ 22:30:51
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0