BM besök

Igår var jag hos barnmorskan på besök.
Fick vägt mig, kollat blodtryck och ett stick i fingret. Mätning av magen och lyssna på hjärtljuden stod också på schemat.
 
Har lyckats gå upp 10 kg sedan inskrivningen och blodtrycket var bra. 
Mitt kolesterol var också bra vilket jag blev glad över för när jag var på min årliga kontroll för njurarna för ca 1 år sedan var den läkaren på mig att det var för högt. Så det kändes ju skönt att det har sänkt sig. Hb-värdet låg på 117 vilket är lite lågt så min barnmorska ville gärna att jag skulle ta mina järntabletter varje dag istället för varannan. Får se vad min mage säger om det :S
 
Vi mätte magen och mitt sf mått låg på 26 och något över normalt. Dock räknar de BF 29/5 och då var jag enligt hennes beräkningar i v 25+6 igår medans jag har valt att räkna BF 25/5 och hade då v 26+3. BM sa då att måtten brukar stämma överens med vecka vilket isåfall stärker min räkning ;) Bebisen kommer i och för sig ändå när den vill och känner sig färdig :)
Hjärtljuden låg på 148-152 slag/minut.
 
Nu är myrkrypen i benen värre än någonsin och igår ville jag helst av allt amputera bort båda två! Läste en del om det och lågt järnvärde kan orsaka det hela. Får hoppas på att det blir bättre nu när jag ska äta järntabletter varje dag.
 
Nu tar jag helg! 
 


Kommentarer
Hannanas

Jag fick också myrkrypningar och blev tipsad av min BM att börja ta lite extra magnesium. Fungerade jättebra! Slapp det under resten av graviditeten. Stödstrumpor och en promenad på kvällen kan också hjälpa =)

Svar: Jag har också hört det här med magnesium så det är absolut något jag får ta och testa :) tack för tipsen!
thewaytoyou.blogg.se

2014-02-22 @ 20:09:58
URL: http://minbebis.com/blogg/hannanas/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0