Hannes 3 månader

Nu har vårt lilla mirakel passerat 3 månader! Det har gått fort samtidigt som det känns som  om han alltid har funnit hos oss. På sin 3 månaders dag (torsdag) så åkte vi + mina 2 systrar ner till gbg för att hälsa på vår farmor och farfar. Så härligt att se hur glada de blir när man kommer och extra glada nu när Hannes är med. Barnbarnsbarn är ju inte illa att få uppleva :) Farmor återupplivar gamla visor med femtioelva verser som hon sjunger för honom och vissa känner jag ju igen från min egen barndom.
 
Torsdagen fortsatte på Liseberg där också mamma och pappa var med. Min syster Becka ska börja plugga i Haparanda nästa vecka och ville vi skulle hitta på något med familjen så det blev 5-kamp på Liseberg. Mycket trevligt! Vinnare av den blev Becka och jag på samma poäng :) Fick åkt Helix med och den var häftig!
Min tursamma familj! Jag vann inget :P
 
I fredags var det dags för BVC besök och även vaccination. Mathias jobbade halvdag och följde med när lillfisen nu skulle få sprutor. Han satt i Mathias knä och jag satt framför med en leksak för att distrahera. Första sprutan gick hur bra som helst och han reagerade inte ens! Den andra sprutan sa BVC sköterskan var lite värre och det stämde för då blev Hannes ledsen :( men efter lite tröstande och amning somnade han gott och sov i två timmar. Upplevde inte att han var varmare än vanligt på kvällen så denna vaccination klarade han riktigt bra!
 
Hade inte varit på BVC på 5 veckor så jag väldigt nyfiken över hur mycket han skulle väga och hur lång han var. Sist vägde han 5110 så jag tänkte att han nog skulle väga 6 kg nu, men icke. 5690g blev det och hans kurva gick då ner lite men var tydligen inget alarmerande. Inte än iallafall. Han är ju en väldigt aktiv bebis och då bränner de mer så hon gav rådet att försöka amma lite oftare ett tag och på sätt också försöka öka mjölkproduktionen. Vi får se hur det går. Han är nu 60 cm lång.
 
Under semestern slutade jag med amningsnapparna :) så skönt! Han är nog starkare i suget nu vilket gör att han får i sig mjölk direkt och därmed förstår hur han ska göra :) Det är väldigt skönt att slippa dem måste jag säga och gör amningen lite smidigare.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0