Rødspætte Cup

Påsken 1999 var första gången jag tillsammans med mitt handbollslag åkte till Rödspätte Cup. Det är en handbollsturnering i Fredrikshamn, Danmark, som pågår under hela påsken. 
Jag var 12 år och väldigt förväntansfull. Tänk att få vara borta på cup i hela 4 nätter och i ett annat land dessutom! Under åren blev ju detta en tradition vilket även min familj involverades i då de ofta kom över och hejade. Jag spelade cupen varje år fram tills jag var 17 år och det var alltid en av årets stora höjdpunkter! År 2005 var senast jag var där men då som ledare för min lillasysters lag sen har jag vart över och tittat  påskafton 2008. 
 
Men imorgon är det dags igen! Det är första året för laget jag tränar, F01. Så det är nog 15 väldigt förväntansfulla 12/13-åringar som somnar ikväll och deras ledare är näst intill lika uppspelt ;)
Ska bli roligt att få återuppleva denna härliga turnering även om det numer är vid sidan av planen. 
 
På fredag kommer Mathias över och vi bor på hotell i två nätter. Tänkte att fyra nätter på luftmadrass och höggravid var väl lite att ta i. Så jag nöjer mig med 2 ;) Skönt att ha Mathias där OM bebis skulle bestämma dig för att komma vilket jag verkligen inte hoppas på. H*n får väldigt gärna vänta tills vi är på svensk mark igen :)
 
Glad påsk alla läsare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0