Babyshower!

OJ OJ OJ vilken kväll det blev igår! Kan fortfarande inte sluta le :)
Jag ska ta det från början...
 
Min lillasyster jobbar i en leksaksaffär och hennes chef är kusin till vår mamma. När jag var inne och pratade med min syster för ett par veckor sedan så blev det även att jag pratade med mammas kusin då hennes dotter, alltså min syssling, också väntar barn ca 3 veckor innan oss. Vi pratade angående graviditeterna osv och helt plötsligt säger hon: hur gick det på den där shower grejen förresten? Jag såg hur min syster blev helt stel i hela kroppen och sa lite tyst: det har inte varit än! Stämningen blev sådär och hon försökte prata bort det lite men jag hade ju redan fattat. De planeras en babyshower för mig. Wow! Det hade jag inte förväntat mig! Tråkigt att det blev avslöjat :/ Skrev sen till min syster att jag ska försöka glömma vad som sas och jag vet ju inte när? var? hur?
 
Har sedan inte funderat jättemycket på det men ibland har ju tanken slagit mig. Undra när eller kanske det inte blir något nu när jag vet? 
 
På lördag fyller en av mina närmsta vänner år. Vi har handbollens dag då och kommer tillbringa större delen av dagen i handbollshallen. Därför bjöd hon oss vänner på kaffe/tårta på onsdagen (igår). Jag själv hade ett föräldrarmöte med F01's föräldrar angående en cup vi ska på över påsk och skulle komma lite senare till kalaset. När jag åkte till mötet ringer Mathias och berättar att han åker med en annan till kalaset så slipper vi ha två bilar där och jag påminner honom nog 3 ggr om att slå in paketet till Jessica (som fyller år) för det hann aldrig jag.
Efter mötet skyndar jag mig till Jessica eftersom jag var lite sen och jag tänker att nu möter jag säkert de som har barn i dörren för de måste väl hem och sova, kl var 19.30. När jag kommer in genom dörren tänker jag först: konstigt att ingen sitter i soffan, som man ser rakt fram från hallen. Det var ju ganska många som tackat ja och får alla plats vid bordet i vardgasrummet som jag inte ser från hallen? Jessica står i köket och säger att de ska precis börja fika för de väntat på mig vilket jag också för en sekund tyckte var lite konstigt men snabbt glömde bort. Reagerade också på att jag inte hörde några 'killröster' men var lite halvstressad för att tänka på det så mycket. 
 
När jag kommer in i vardagsrummet och börjar vinka för att heja på de som är där ser jag ca 8 mobilkameror riktade mot mig och min första reaktion är att hoppa åt sidan och typ gömma mig för det är ju Jessica som fyller år och ska fotas, inte mig! Jag kommer knappt ihåg vad som hände just då men först såg jag bara de jag redan förväntat mig skulle vara där och det tog ett tag innan jag såg att mina systrar, mamma och svärmor också var där och då förstod jag. Lyckades ju tyvärr missa den fina banderollen de hängt i taket som ni ser på bilden.
Så man kan säga att jag blev totalt grundlurad och hade inte susning om att det skulle ske just då. Var 100% inställd på att jag skulle på kalas :) Så de lyckades fruktansvärt bra med att överraska mig trots att jag visste att det förmodligen skulle bli en babyshower, någong gång.
 
Sen var det kaffe och massa kakor! De som var där fick skriva ner på lappar vad de trodde för kön, vikt, längd och födelsedatum. Lapparna får jag med mig till BB för att läsa när bebis kommit :)
Jag fick en helt fantastiskt fin blöjtårta med massa roliga saker i samt andra paket.
 
 Tusen tack älskade vänner/familj <3


Kommentarer
sandra

Alltså MAMMA!!!! SÅ PINSAMT!!! Tur för henne att du ändå blev lite överraskad och hade en sådan fantastisk kväll :)

Kram Sandra

Svar: Hehe, sånt som händer :PMen som sagt så gjorde det inte så mycket eftersom de lyckades grundlura mig totalt iallafall :)
Kram
thewaytoyou.blogg.se

2014-04-12 @ 19:33:36
URL: http://sandraochmaria.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0