Dagarna efter

Så här dagarna efter vi fått se vårt lilla kärleksmums känns det nästan som jag drömt alltihop. Försöker ta in det men det känns nästan som jag ljuger för mig själv. Konstigt att när det man längtat och drömt om i snart 4 år väl händer så fattar man inte. Det måste ju vara någon försvarsmekanism i kroppen som går in och styr ifall man skulle börja bli för lycklig och det skiter sig.
 
Det kommer nog ta några veckor till innan jag kan glädjas fullt ut. När vi passerat de där kritiska första 12 veckorna. Då hoppas jag på glädjerus och lycka. Då är den största faran över och vi kan börja förstå att vi faktiskt ska bli en familj, på riktigt! Helt fantastislt ❤


Kommentarer
Tess

Jag förstår precis hur du menar. Jag var likadan! Snart så är du väl i v 12? Du har väl inte många veckor kvar dit? :) Klart att ni ska bli en familj på riktigt :) Har du något mer vul inbokat framöver? kramar

Svar: Nä, det är inte så långt kvar. Går in i v 10 imorgon :) Vi har inga mer vul inbokade men jag hoppas på få ett i v 12. Ska på inskrivning 30/10 och då ska jag fråga det. Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-10-19 @ 12:06:21
URL: http://Minbebis.com/blogg/tess89/
Lovisa

Kan du inte berätta hur M har mått under denna tid och hur han har hanterat dessa år?

Svar: Jo, det kan jag allt försöka knåpa ihop i ett inlägg ;)
thewaytoyou.blogg.se

2013-10-19 @ 12:18:13
karin

Visst är det konstigt? Jag har verkligen irriterat mig på andra gravida som inte fattat och tänkt att det ju är glasklart var glad nu gör fasen... Haha! Men jag fattar inte själv och jag måste säga att jag trodde, precis som du, att det skulle bli verkligare efter v 12 men nej.. Mina symptom försvinner så nu känner jag mig o-gravid (fast tjock;) Tråkigt att tiden för "när man ska börja tro" flyttas fram.. Nu tänker jag att det sker när jag kan känna bebisen, dumt att inte kunna vara "här och nu" när man har längtat!

Kramar till dig

Svar: Ja, det är väldigt märkligt och det blir förmodligen som du säger att det blir mest verkligt när man känner att det rör sig. Det är tur att man har 9 månader på sig att få huvudet att förstå :) kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-10-20 @ 12:10:23
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Bella

Du väntar barn, inte missfall! Tänk så! Ni väntar ett barn nu, förvänta dig inget annat! <3

Svar: Svårt att inte oroa sig när man vart med om ett innan och vet att det inte bara är att bli gravid igen. Jobbar varje dag på att få bort dumma tankar och ta fram positiva.
thewaytoyou.blogg.se

2013-10-22 @ 17:54:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0