Migrän

Jag har under en vecka haft 3 migränanfall :/ Visst har jag haft det någon gång förut men inte så att det besvärat mig så mycket eller att jag har behövt medicineras. 
Ska det fortsätta så här bör det nog kollas upp och ett litet besök på vårdcentralen imorgon kanske får bli av. 
Migränen i mitt fall börjar med att synen påverkas. Det är precis som jag tittat in i en stark  lampa och vidvinkel synen blir alldeles suddig. Riktigt obehagligt! För att det ska släppa så brukar jag lägga mig ner och blunda men då brukar den hemska huvudvärken komma.
Är det du lilla bebis som spökar? Borde vara så iallafall.
 
Min barnmorska ringde idag med provsvaren från förra veckans provtagning. Som jag misstänkte hade jag inte så mycket lagrat järn och jag behöver ta extra järntabletter. Jag var heller inte immun mot röda hund vilket man vaccinerade sig mot som liten. Det var inget jag kunde vaccineras mot igen nu när jag är gravid utan får göras på BB efter förlossningen. Som tur var så är sjukdomen röda hund nästan utdöd enligt min barnmorska. 


Kommentarer
Linda

Jag har ju migrän väldigt ofta nu under graviditeten. Är faktiskt sjukskriven 50 % för det. Det triggas tydligen igång av östrogenet som ökar under hela graviditeten. Mycket sömn och en stressfri miljö kan minska anfallen. Hoppas du får en annan orsak till besvären. Jag gick till läkaren via MVC, inte vårdcentralen. Krya på dig.
Kram!

Svar: Ja, det är väl lika bra att kolla upp det. Lätt att låta "glömma" av nu när det inte hänt på några dagar bara. Lycka till med din fortsatta graviditet . Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-11-05 @ 19:38:27
URL: http://meumvita.blogspot.se
tess

Jag har också börjat äta järn tabletter. Känner mig genast lite piggare under dagen faktiskt :) Vet inte om din bm nämnde det, men man ska helst ta dom tillsammans med apelsin jucie eller liknande. Inte med mjölk produkter osv. Kram :)

Svar: Ok, vad bra :) hoppas jag känner någon skillnad med. Hon sa att jag skulle läsa på förpackningen eftersom det kunde vara vissa rekommendationer.kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-11-06 @ 14:04:18
URL: http://minbebis.com/blogg/tess89/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0