Sprutdag 4

 
Idag togs fjärde sprutan och allt går bra! Första sprutan i fredags råkade jag nog träffa nått kärl vilket har resulterat i ett fint blåmärke på magen ;) annars så tycker jag nog att jag känner mig mer svullen och uppblåst denna gången. 
 
Eftersom det egentligen var tänkt att börja med sprutorna denna vecka så hade jag och två vänner planerat utgång i lördags. Tänkte att det kan ju och är förhoppningsvis sista gången på länge jag dricker. När jag sedan fick reda på att jag skulle börja spruta redan på fredagen tänkte jag inte dricka på lördagen. Men efter att ha frågat både på Apoteket och barnmorskan som ringde från Sahlgrenska om alkoholintag i samband med gonal-f och fått svar att det inte påverkar, blev det lite prataj i lördags ändå :) kändes dock lite skumt att mitt i förfesten behöva gå iväg och ta en spruta så jag höll mig ändå sansad. Men nu är det slut på vin på ett bra tag hoppas jag!
 
Imorgon är det dags för blodprov för att kontrollera att hormonnivåerna är tillräckligt låga efter nedregleringen och att hormonnivåerna stiger som planerat under hormonstimuleringen. Provet skickas sedan till Sahlgrenska för analys och på onsdag ringer jag för fortsatt ordination och förmodligen en tid till vul. Hoppas allt ser bra ut! 
Väldigt vackert ;) ! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0