RD 6

Ruvardag 6 och tiden sniglar sig fram...Suck! 
När jag ruvade efter vår första IVF så var det jul och nyår och då gick tiden jättefort men just nu känns det som den står still. 
Jag vågar inte riktigt känna efter och leta efter symptom för jag vet ju att crinone har en del biverkningar som liknar gravidsymptom. 
Jag försöker att bara leva som vanligt och inte tänka så mycket men det är väldigt svårt! 
 
Var och sniffade bebis idag hos en av mina vänner :) inte ens 2 veckor den lille skrutten och sååå söt och go! Det var härligt att få gosa av sig lite. 
 
Jag och M bokade en resa i måndags :D till Lefkas i Grekland. Det känns helt underbart att ha något att se fram emot och vi kommer att behöva den så mycket! Sist vi var utomlands var 2010 och då med min släkt så det var åratal sen vi var på semester själva.
 
Kommer ihåg julafton 2009 då mormor berättade att hon skulle bjuda oss alla på en resa i juni 2010. Vi hade precis slutat med P-piller och hoppades att min mens inte skulle dyka upp. Vet att jag då tänkte på ifall vi verkligen kunde åka med. Jag skulle förmodligen vara gravid och efter vilken vecka rekommenderar de en inte att flyga? Tankarna snurrade runt samtidigt som jag letade gravidsymptom som bara den. Det blir inte alltid riktigt som man tänkt sig :/ får hoppas att jag är gravid på denna resa istället, 3.5 år senare. 
 
 


Kommentarer
janette

hej! vill du kanske följas åt så finna jag på fb & vi kan kanske chatta där under resans gång, jag är på mitt första FET & ruvardag 9, ska ta blodprov 28/5...svårt att inte tänka på det, men vi måste försöka tänka positivt!Önskar dig all lycka:-) kram Janette i Blekinge

Svar: Hej! Är du med i Facebook gruppen? Visst kan vi snacka där. Stort lycka till med din eskimå ;-) och tack för dina lyckönskningar . Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-05-23 @ 11:52:03
Linn

Kikar in! Håller alla tummar! :) För mig blir det troligtvis äggplock på onsdag. Känns som hundra år dit.. All denna väntan, huja! kram!

Svar: Tack så mycket :) spännande med ÄP! Hoppas allt går toppen! Väntan är en ofrivilligt barnlös värsta vän ;) kram!
thewaytoyou.blogg.se

2013-05-24 @ 12:58:57
URL: http://jagkanvisst.blogg.se
janette

Hej igen! nej jag är inte med på facebook gruppen:-(( jag vill inte gå ut offentligt med detta om IVf:en där, för det kan väl de som är vänner med mig också se? tack för dina lyckönskningar <3 känner på mig att det går bra,snart så får jag veta svaret:-) kram

Svar: Det är en sluten grupp så det ska inte gå att se att du är med i den. Vi är nu över 30 medlemmar som alla genomgår eller har genomgått IVF. Du får skicka när du fått svaret :) jag vet inte vad jag ska tro om detta försök :/ känns sådär just nu men som sagt så är hoppet det man lever på. Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-05-26 @ 19:49:00
janette

vad heter gruppen o hur går man tillväga? har du gillat gruppen så syns den på din profil ju;-( lovar skicka till dig när jag vet hur det gått;-) du ska se att det löser sig för dig <3 förstår vad du går igenom, hela IVF processen är otroligt energikrävande, man slits mellan förtvivlan & hopp.... det är svårt att tänks positivt om vi som många andra i denna karusellen kämpar för ett kärleksbarn <3 kram

Svar: Man blir inbjuden till gruppen av någon medlem så då syns det inte. Ja,det är en väldig process vi går igenom och det tar på krafterna att kastas mellan hopp och förtvivlan.kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-05-26 @ 21:50:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0