Äggplock

För ett år sen vi klev in på Sahlgrenska reproduktionsmedicin avdelning för första gången. Idag, exakt ett år senare genomgår vi vårt andra äggplock. 
 
Denna gång upplevde jag att det gick fortare. Själva äggplocket då alltså. Liksom förra gången  var vänster äggstock svår att komma åt och jag fick innan de startade något lugnande. Under själva äggplocket på vänster sida var de tvungna  att ge mig tre doser med rapifen för det gjorde så ont! Jag blundade, uthärdade smärtan, grät en skvätt, sen var det över. 
 
Denna gången kände jag av morfinet de sprutat in och jag var rätt groggy efteråt. Åt mackorna som bjöds och somnade när M gick för att lämna sitt bidrag. Efter någon timmes sömn kände jag mig fortfarande trött men ville från sjukhuset. M skulle på kurs i Jönköpings trakten och behövde komma iväg. 
 
En av barnmorskorna kom in och tog bort nålen i armen. Hon berättade även att de lyckats hitta 9 ägg! Samma som sist så jag är nöjd :) återförandet blir på torsdag OM något av äggen blir befruktade. Fick även veta att de ändrat användandet av crinone, vaginalgel med progesteron. Sist så började jag dagen efter återförandet men nu hade de ändrat så jag börjar redan idag. Jag frågade hur det kom sig och då berättade hon att de gjorde så förr men efter att de ändrat hade de sett en procentuell minskning av graviditeter och tänkte att det kanske berodde på detta så de ändrade tillbaka. Man kan ju alltid hoppas att det gör skillnad. 
 
Eftersom M skulle åka på kurs och jag inte fick köra bil hem så körde han mig till farmor och farfar som bor i Gbg. Där var jag tills pappa kom och hämtade mig efter jobbet. Mysigt att bli omhändertagen av farmor och farfar <3
 
Nu är jag hemma och jag tror vetekudden och Alvedon blir mina bästa vänner idag. Upplever att det gör mycket ondare denna gång. Kan knappt gå upprätt :/ kanske inte så konstigt med tanke på att de vart och bökat runt down under.  
 
 
 


Kommentarer
Elin

Låter som de gått bra! Jag ska gnälla mer nästa gång så jag med får bli groggy ;)
Hade ni så många i frysen att de tog 1 år innan försök 2?!
Kram och lycka till!!

Svar: Ja, gör det OM det blir en nästa gång vill säga. Håller mina tummar hårt att ni ska lyckas nu. Det var ett år sen vi kom dit och fick prata med någon som i sin tur beslutade att skicka oss till IVF avdelningen. Dit kom vi inte förrän i september och började vårt första försök i november med ÄP 17/12. Emellan IVF 1 och 2 har vi gjort 1 FET. Hade 4 ägg i frysen men bara ett klarade upptining.
Tack för ditt stöd :) kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-05-15 @ 02:47:42
URL: http://Endromomfamilj.wordpress.com
Libra

Grattis till ett lyckat äggplock. :)
Kram

Svar: Tack så mycket :) kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-05-15 @ 18:30:49
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0