Du står i kö, var god dröj...

Ringde Sahlgrenska och berättade. Barnmorskan tyckte det var tråkigt och försökte med några tröstande ord. Undrade om vi orkade köra på IVF nr 2 och jag sa ja, så fort som möjligt! Då kom nästa kalldusch. De har inte tid förrän vecka 21, VECKA 21!!!!!!! Det är 11 veckor tills dess! Ahhhhhhhhhhh, jag tror jag dör! 
 
Så nu är det bara att snällt vänta tills nästa mens kommer och tills dess har doktorn ordinerat mina mediciner. Då kan jag börja spraya på cd 18, alltså någon gång i mitten/slutet på april. 
 
Ser just nu bara svart och inget ljus någonstans! Vet inte var jag ska hitta ork och kraft att ens leva som vanligt. Blir nog till att släpa sig upp ur sängen imorgon och på med skådespelartalangen. Fy, vad dåligt jag mår just nu! 


Kommentarer
K

Blir så ledsen. Jag som höll alla tummar jag har för er! Jag förstår vilken sorg du måste gå igenom, och det är så hemskt att man måste sätta på sig det glada ansiktet när man är helt sönder inombords.
Hoppas att du kan finna ljus i tunneln.
Tänker på er.
Kram

Svar: Ja,usch och fy för detta! Tack för ditt stöd , det värmer! Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-03-06 @ 19:05:06
URL: http://motettliv.blogg.se
Annika

Nej!! Vågade knappt läsa vidare. Jag har svårt att hitta de "rätta" tröstande orden Sofia. Men senast vecka 21 håller vi tummarna stenhårt igen! Kram på dig!

Svar: Finns inte så mycket tröstande ord just nu men det värmer att läsa era kommentarer. Jag ska kämpa vidare! Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-03-06 @ 21:36:41
M

Hej S, blir ledsen när jag läser att det inte gick vägen för Er denna gången.
Propsa på att få specialbeställda EmbryoGlue till din insättning och kontrollera med Sahlgrenska om det verkligen inte finns möjlighet att odla till blastocyst innan transfer. Håll modet uppe! Håller tummar och tår för Er!

Svar: EmbryoGlue säger du...vad är det? Har hört om det här med att odla till blastocyst och det kanske vore något att fråga om till nästa gång. Jag ska ta mig upp och kämpa vidare! Finns inget annat. Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-03-06 @ 22:05:58
Libra

Är så ledsen för er skull!!! :(

Tråkigt också att det ska vara sån kö till nästa försök. Gör något roligt tillsammans och ta en liten paus. Så fortsätter jag heja i april.
Kramar!

Svar: Segt som fasen men bara att gilla läget. Hade vi gärna gjort om vi inte vart under sluttampen av vårt husbygge som vi kryddat detta elände med ;) tack för dina hejarop! Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-03-07 @ 08:38:45
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/
tanniz

Nej tyvärr är köerna inte nådiga på SU. Förstår att det inte är någon tröst men när vårt försök i dec misslyckades och jag ringde till Su för att få nu tid. Det var v 1 och första lediga tiden var v 14. Så det kan vara så att de minskat köerna något. Å andra sidan så vill de gärna att man ska ha en normal cykel emellan så det tar lite längre tid rent naturligt.

Men vad gör detta när man väntar och mår dåligt varenda dag man väntar... men rätt var det är så är det slutet på april. :)

Svar: Ja,man får ju försöka se det så. Tiden går både fort och långsamt på samma gång känns det som. Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-03-07 @ 17:22:04
URL: http://tanniz.bloggo.nu
M

EmbryoGlue är som ett lim som efterliknar kroppens egna, man tillsätter det till embryot vid transfer. Finns mycket studier som påvisar att det funkar. Stort lycka till!

Svar: Ok, det låter intressant. Något jag bör fråga efter vid IVF 2 då kanske. Tack för tipset!
thewaytoyou.blogg.se

2013-03-23 @ 10:49:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0