Tisdag 18/12

Jag var ledig från jobbet och mådde faktiskt rätt så bra. Vid lunchtid började jag dock frysa och känna mig febrig. Tog tempen men den var inte så hög. Bestämde mig för att vila en stund. Vaknade igen vid 16 tiden och var vrålhungrig eftersom jag inte ätit sen frukost. Gick upp för att laga mat men när jag står och hackar lök börjar jag må riktigt dåligt. Yr, illamående, svimfärdig. Jag kryper till soffan för att hämta telefonen och ringer M, kom hem nu! Får ligga på golvet för annars tror jag att jag kommer svimma. Jag ringer sjukvårdsupplysningen som tycker jag ska åka in till gynakuten. Jag tar febern igen och den har höjt sig med en grad. M kommer hem och vi åker mot Sahlgrenska. I bilen börjar jag må bättre men vi tänker att det är lika bra att kolla upp det.
 
Väl inne på gynakuten läser vi en skylt om att väntetid på 6-8 timmar inte är ovanligt. Så lång tid kan det väl bara inte ta?! Får lämna blod och urinprov, sen denna förbannade jävla väntan!
Efter 3 timmar utan att få komma in till läkare ger vi upp! Jag mår bra nu men vi båda är galet hungriga. Jag meddelar att vi åker hem och att de får ringa om de ser något konstigt på proverna. Vi skulle ju vara tillbaka på sjukhuset kl 14 dagen efter så vi hade ingen större lust till att stanna halva kvällen/natten. Det är ju inte direkt att vi bor grannar med sjukhuset heller.
 
Har ingen aning om vad denna yrselattack berodde på och det verkar ingen annan heller veta.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0