Testdag

Så kom fredagen då jag skulle ta testet. Hade inte köpt hem något digitalt test men hade stickor hemma. Vaknade tidigt eftersom jag skulle gå till jobbet. Gör testet och väntar...det ska bli två streck på stickan om det är positivt. Tar upp det och man kan ana ett till streck. Gör två till men de är fortfarande väldigt otydliga men man kan helt klart se ett svagt streck till förutom kontrollstrecket. Vågar inte hoppas på för mycket utan bestämmer att jag ska köpa ett digitalt test så fort jag slutat jobbet. Hela dagen på jobbet är som att gå på nålar! 
 
Klockan blir 16 och jag stämplar ut. Åker direkt till Apoteket och köper mig ett digitalt test sen fort hem. Med det här testet ska man vänta 3 min och vi sätter timern. När den ringer är pulsen hög och jag säger till M att jag vågar nog inte gå och titta. Han svarar att det gör du visst. Jag går in på toaletten och tittar på testet och där står GRAVID. Aaaaaaa!!!!! Springer ut, hoppar upp i M's famn och börjar stortjuta. Tårarna bara sprutar samtidigt som jag försöker le. Är det verkligen vår tur nu ? Ska vi få bli föräldrar i september. Det är helt fantastiskt och ofattbart! Jag berättar för mina nära vänner som vet vår situation och deras reaktioner gör mig helt rörd ❤
 
MEN....underbart är kort som Magnus Uggla en gång sjöng. 
 
Redan dagen därpå börjar jag blöda...
Jag tänker först att det kan man ju faktiskt göra ändå, fast man är gravid. På kvällen får jag de typiska menssmärtorna och jag känner hoppet sakta lämna mig. Helgen går och på måndagen tar jag ytterligare ett test. Det visar fortfarande att jag är gravid men jag känner direkt att det här inte stämmer samtidigt som ett litet hopp finns långt där inne. Min sambo försöker vara positiv och säger hela tiden att det kommer bli bra, men jag är skeptisk. Jag ringer till kliniken och berättar vad som hänt. Vi bokar in ett ultraljud 23/1 men jag ska göra ett nytt test i slutet på veckan så ser vi hur det visar och om det är negativt får jag ringa igen. Dagarna går och jag fortsätter att blöda.
På lördagen 12/1 testar jag inte positivt längre och missfall är ett faktum... FAAAAN!!!


Kommentarer
Clara

Jag blir riktigt berörd av att läsa din blogg. Hoppas allt kommer lösa sig för er. Kram Clara

2013-01-22 @ 22:51:33
URL: http://retromedmera.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0