Månaderna går...

Dagar blir till veckor, veckor till månader, månader till år....det händer ingenting!
I febrauari 2011 tar jag kontakt med vår barnmorskemottagning och vi får en tid i slutet av månaden. Då startas utredningen och massa prover tas. Svaren kommer och allt ser bra ut. Jag har ägglossning som jag ska och min sambos "simmare" är något färre än vad som är vanligt men de ska tydligen inte påverka en graviditet. Vi nämner att min sambo besvärats av pungbråck som ung och undrar om det kan påverka men efter undersökning får vi svaret att det inte ska påverka. Fine! Men varför händer ingenting?!?!?!
 
De skickar iväg mig på en HSS - spolning av äggledarna. Det är en undersökning av äggledarna för att se om de är öppna eller om det finns några hinder för ägget ta sig fram till livmodern. Mina äggledare fungerar fint!
Enligt vår läkare brukar vissa bli gravida efter en sådan spolning då man "städat" lite i äggledarna och det nu är lättare för ägget att ta sig fram. Skulle vi inte blivit gravida inom 6 månader så skulle vi komma tillbaka till barnmorskemottagningen igen. Vi var nu mycket hoppfulla och tänkte att snart är det vår tur! Detta var i slutet på maj 2011.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0