Down down down

Jag är verkligen inne i en down period. Allt känns fruktansvärt jobbigt och helst av allt skulle jag vilja bädda ner mig och vakna när allt är bra igen. Stänga in mig och slippa prata med någon utan bara vara för mig själv. Det går inte. Jag har ett serviceyrke som behöver mig glad och positiv som alltid. Har ju även många arbetskamrater som jag inte vill vara arg och ledsen inför. Bara att bita ihop och köra så får jag bryta ihop när ingen ser. 
 
När jag höll på med IVF behandlingen innan jul så valde jag bort Facebook och så var även tanken nu innan insättningen. Har dock tjuvkikat lite ändå men igår var droppen. Efter att ha läst vissa inlägg bröt jag ihop totalt! Vill poängtera att jag själv hade skrivit precis likadant om jag var i samma situation så de ska absolut inte känna dåligt samvete på något sätt, absolut inte! Jag får helt enkelt skylla mig själv som är inne och läser. Dumma mig!! Nu är Facebook borttagen från min mobil och så får det nog bli framöver.
 
Jag blir så frustrerad och avundsjuk! De flesta av  mina vänner har barn eller är gravida vilket såklart är jobbigt :/ värsta avundsjukan är nog ändå på de som är gravida och jag tror det beror på att det ligger närmast för mig. Det är första steget i vår resa mot miraklet. Att ha barn ligger alltid 9 månader bort som blir ytterligare 9 månader bort ju längre tiden går, suck! När fan ska skiten vända?!? Orkar inte mer!
 
Smärta. Ja, den här smärtan är förjävlig rent ut sagt! Hade hellre brutit benet 5 gånger om och gått igenom den smärtan. För den smärtan vet jag går över på si eller så många veckor. Den smärtan jag känner nu finns det ingen läketid på.   Den kan ta allt från imorgon till månader eller år att läka. 
 
Tankar från en som ser ut precis som vanligt men bär på något svart och tungt... 
 


Kommentarer
C

Vill att du ska veta att du verkligen inte är ensam att tänka o känna så. Skickar massa pepp, för som vi behöver det! :)

Svar: Tack för peppet ;) skickar lite till dig med som verkar vara i samma situation!
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-01 @ 10:22:41
K

Hittade din blogg via IVF-bloggar och har nu läst igenom alla dina inlägg. Det är så skönt att veta att man inte är ensam på denna resa.
Jag vill följa din, titta gärna in på min blogg om du vill följa min resa.
Kram

Svar: Hej! Ja,det verkar vara vanligare än man tror det här med IVF karusellen. Härligt att kunna uttrycka sig och berätta hur man känner. Jag ska absolut kolla in din blogg! Lycka till med er resa! Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-04 @ 20:05:42
URL: http://motettliv.blogg.se
Amina

Du är inte ensam! Var stark, jag är 21 år och har försökt och få barn en bra tid (även om jag är ung). Hamnade i depression när minA vänner o min lilla syster fick barn.. Men jag har lärt mig att hantera detta och inte sluta hoppas på att jag en dag ska få se ett plus tecken:) Längtar tills jag ska få se lyckan i make s ögon då jag berättar att jag är gravid. Det jag ville säga är att ge inte upp hoppet! Var stark

Svar: Tack för ditt pepp-talk :) önskar dig all lycka!
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-05 @ 15:29:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0