Beslutet

Det var i början av december 2009 och vi hade precis kommit hem från en härlig utlandssemester.
Ett tag innan vår semester hade vi börjat prata om det här med att skaffa barn, och mina p-piller började ta slut. Vi bestämde oss att när de tog slut skulle vi inte hämta ut några nya. När vi kom hem från resan var mina p-piller slut.
Vår tanke var först att inte "försöka" bli med barn utan mer "händer det så händer det". Yeah right! Så blev det inte, för vi började direkt att försöka bli 3.
 
Sen jag var i tonåren har jag alltid tänkt och tyckt att 25 år är en bra ålder att få sitt första barn. I december 2009 var jag 22 och skulle fylla 23 i februari. Så varför börja försöka då?
Jag/vi tyckte helt enkelt att det var ett naturligt nästa steg i vår relation. Vi träffades unga (14 och 15 år). Vi gick igenom en "kris" i förhållandet 2005, men kom över det. Förlovade oss 2007. Vi hade båda fast jobb, en bostadsrätt och rest en del. Jag hade dessutom jobbat en säsong i fjällen. Ja, vi kände oss redo helt enkelt!
 
Jag vet att det är väldigt få som lyckas bli gravida på första försöket. Ändå var besvikelsen stor då jag fick min första övälkomna mens, 5 jan 2010.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0