Äggplock (ÄP)

17 december 2012
Vi vaknade spända och förväntansfulla. Kl 8.00 skulle vi vara på Sahlgrenska så vi åkte hemifrån 6.30. När vi blev uppropade hänvisades vi till ett rum och jag fick byta om till sådana där sjukt snygga sjukhuskläder, NOT! En barnmorska kom och pratade lite med oss och jag fick panodil och en nål i armen. Sen var det bara att vänta till klockan skulle bli 9. Jag hann slumra till innan barnmorskan kom tillbaka och hämtade oss. Då det var dags fick min sambo M ta på sig en mycket läcker grön rock och "badmössa", haha så fult det var! I operationsummet fanns 1 läkare, 1 läkarstudent, 2 från labb och 2 barnmorskor. Hej utittad! Upp och hoppa i denna hemska gynstol. Försöka slappna av. Läkaren lade en bedövning och vi fick vänta tills den började verka.
När den gjort det och själva ingreppet skulle börja gav den ena av barnmorskorna mig morfin. Blev faktiskt besviken över effekten eftersom jag i princip inte kände någonting. Sedan började läkaren att suga ut vätska ur äggblåsorna. Hon började på höger sida vilket gick bra. Vänster gick däremot inte lika bra och efter en stund gjorde det så ont att tårarna inte gick att hålla tillbaka. De såg min reaktion och läkaren frågade labb hur många ägg de hittat. De svarade 9 och läkaren tog beslutet att avsluta eftersom äggblåsorna på vänster äggstock ändå inte såg så stora ut.
 
De hjälpte mig till rummet där jag fick frukost och en varm vetekudde att ha på min mörbultade mage. M gick iväg för att lämna sitt bidrag. Kl 11.30 kände vi oss redo att åka hem. Två dagar senare, 19/12 kl 14, var vi välkomna tillbaka för återföring.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0