Ruvare igen

Ja,då var man ruvare igen. Spännande!
Dagen började med att vi tog oss en sväng till Bauhaus för att kolla blandare till huset. Helt galet vad det kostar med blandare, duschar m.m! Jaja,man måste ju ha det så det är väl bara att betala och se glad ut. Hann inte kolla så värst mycket men fick bestämt vad vi skulle ha för kranar i badrummen iallafall.
Åkte sedan vidare in mot Göteborg för att besöka A-M kliniken innan besöket på Sahlgrenska. Fick nålarna satta och låg med dem i 30 min. Då fokuserades det på att minska stress och öka blodcirkulationen i livmodern.
Sedan vidare till sjukhuset och äntligen få vårt kärleksmums ;) Var supernervös att de skulle ringa innan och säga att inget av våra embryon skulle ha klarat upptining men inget samtal. BRA!
 
Väl inne på Sahlgrenska blev vi visade till ett rum och jag fick klä om till de super sexiga sjukhuskläderna ni såg i inlägget innan, haha! De är verkligen fula :P
Blev hämtade av en sköterska och även M fick ta på sig den snygga gröna rocken och båda fick "mössor" på huvudet. Inne i behandlingsrummet träffade vi läkaren som skulle sätta tillbaka embryot och det var samma kvinna som vi hade på ÄP och ET förra gången. Vi satte oss ner och vi fick veta att de tyvärr hade fått tina alla embryon då de första 3 inte klarat sig. Så nu fanns det inga kvar i frysen :/ Första tanke: men va?!?! 1 av 4? Besvikelse, rädsla, förvåning. Jag sopade snabbt bort de tankarna och tänkte istället att om de 3 första inte klarade sig måste ju det fjärde som vi skulle få tillbaka vara jättestarkt! Klarar den det här måste den ju banne mig klara att bo kvar i 9 månader! Ja,jag måste vara positiv nu!
 
Upp i gynstolen och på bara några minuter var embryot placerat i min livmoder. Snabbt och smidigt utan någon som helst smärta. När det var klart och vi sa hej då så tänkte jag: hoppas vi INTE se igen ;) eller jo, vid ett ultraljud i v7 isåfall!
På med kläderna och tillbaka till A-M kliniken för ytterligare en behandling med akupunktur. Denna gången sattes färre nålar och de var för att stärka blodet och energin i kroppen. Måtte detta fungera nu!
 
Nu väntar 2 lååånga veckor innan vi vet om vi lyckats och även om det visar positivt lär det ta ännu längre tid innan jag vågar tro med tanke på förra gången. Åhhh,vad jag vill det här! Nu är det bara att leva på hoppet <3


Kommentarer
Linda

Härligt,ruva på nu! Hoppas det går bra denna gång. Håller tummarna för att det ska fastna. :-)

Svar: Ja,nu jäklar hoppas jag det funkar!
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-24 @ 19:45:49
Linda

Åhh jag håller mina tummar för att det går vägen den här gången. Linda

Svar: Tack :) ja, nu är det bara att hoppas!
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-24 @ 20:46:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0