Nåldyna

Då har jag fått min första akupunktur behandling. Gick tidigare från jobbet för att köra in mot Gbg vilket gick lätt och smidigt. Parkerade vid odinsplatsen och gick mot kliniken. Måste passa på att tipsa om den nya parkerings appen de har i Gbg nu. Hur smidigt som helst att skriva in platskod och "checka" in bilen. När man sedan avslutar sin parkering dras pengar från kontot. Superbra tycker jag som inte har något tankkort och hur ofta har man mynt?!? Sen så behöver du ju aldrig bestämma en sluttid heller. Jaja, nog om det. Väl inne på kliniken blev jag väl omhändertagen av en asiatisk kvinna. Hon frågade om vår situation och även om min hälsa för att få sin bild och lägga upp behandlingen. Hon bestämde att vi först och främst skulle koncentrera oss på att få upp cirkulationen i livmodern då det inte är så långt kvar tills insättning. Sen framöver kan man fokusera på övrig cirkulation som inte funkar klockrent hos mig. Mina njurar ville hon också stärka då jag har en njursjukdom, som visserligen är under kontroll och utan besvär just nu, men det var bra att stärka dem även för kommande graviditet. Fick lite kostförslag som var bra för njurarna. Fattade det som att hennes man egentligen brukar sätta nålar och liknande men han var sjuk så hon gjorde det. Jag fick två i pannan, en i varje hand, tre i magen, en i varje lår, under knät och i foten. Sen blev jag inbäddad i en värmefilt och fick ligga så i 30 min innan denna behandling var över. Känns bra! Hade på känn att mensen var på gång imorse och nu har den satt igång! Kanske var det nålarna som satte fart på grejerna? Så nu ligger jag här med vetekudde på magen och Alvedon till kvällsmat. Men jag ska inte klaga för nu är vi ett steg närmare vår eskimå :)


Kommentarer
Karin

Hej,

Jag har läst ikapp din blogg och inser att du är en till.. En till som längtar och hoppas, precis som jag.

Läs gärna min blogg villbli3.bloggplatsen.se

Lycka till!
K

Svar: Hej! Ja,jag är en till av oss kämpare. Jag ska absolut kolla in din blogg.
Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-08 @ 10:12:42
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Linda

Härligt att höra att din mens äntligen kommit,när är det tänkt att sätta in en liten eskimå?

Karin: jag är i samma sits som er så jag ska ta och titta in på din blogg också! :)

Svar: Ja,första gången på väldigt länge jag faktiskt blev glad att den kommit :P Ska börja testa med stickor på cd 9 och när det ger utslag ringer jag till Sahlgrenska och får komma 3 dagar efter. Så förhoppningsvis om ca 14 dagar :)
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-08 @ 10:30:16
PiOmiO

Smart med parkeringsappen, de måste jag kika på! Spännade med FET med Eskimå =) Tänk vilken tålig liten sak som överlevt både nedfrysning och upptining, det måste vara en riktig tuffing ;-)
Kram*

Svar: Ja,den är verkligen superbra! Särskilt på Sahlgrenska då det är tankkort eller mynt som gäller. Hoppas verkligen att något av de fyra överlever upptining och då måste den ju vara stark! Förhoppningsvis trivs embryot i sin nya lya och bestämmer sig för att bo kvar i 9 månader ;)Kram
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-09 @ 16:31:54
URL: http://www.piomio.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0