26

Då var dagen här då jag har levt på jorden i 26 år. Min 26 årsdag kommer inte bli som jag tänkt mig. Fanns inte i min värld att jag inte skulle kunna titulera mig mamma vid den här tidpunkten i livet. För 25 var ju den ultimata åldern att få sitt första barn, det har jag ju alltid tyckt! Det gick åt helvete med den planen helt enkelt! Jag är så jävla otacksam med! Blir väckt med sång, tårta och ljus av sambon vilket är gulligt men jag kan inte förstå varför han har åkt och lagt pengar på en tårta! En tårta som bara jag kan äta eftersom han inte tål och jag behöver verkligen inte mer kalorier än nödvändigt i min kropp. Varför kan jag inte bara bli glad när han ansträngt sig? Hoppas jag vinner på lotterna jag fick. Nä,den här födelsedagen har verkligen inte börjat bra!


Kommentarer
Lisa

Hej! Först vill jag bara ge dig massa styrkekramar! Kan inte säga att jag vet hur det känns för det vet jag inte då jag är 3 år yngre och inte planerar barn än. Men det gav mig ett annat perpektiv, vad mycket man tar för givet.. Får man reda på varför man inte kan få barn? Får jag trösta dig med att 26 inte är någon ålder? antar att man räknar dagarna när man är i din sits. Tänk bara på hur bortskämt era barn kommer bli sen ;) det var verkligen lärorikt att få ta del av din historia. Önskar dig en fortsatt trevlig söndag. :) bamsekramar till dig!

Svar: Tack fina du!Man kan verkligen inte ta allt för givet för det blir inte alltid som man tänkt sig har jag fått lära mig under resans gång. Alla får inte reda på varför de inte kan få barn och det kallas oförklarlig barnlöshet. För vår del så kan det vara min sambos simmare som är lite slöare än normalt. Känns dock som det inte bara det men det ska nog ordna sig tillslut. Jag är glad att jag kunde få dig att tycka mitt skrivande var lärorikt :)
Kram!
thewaytoyou.blogg.se

2013-02-10 @ 10:07:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thewaytoyou.blogg.se

resan mot vår högsta önskan, dig ❤ Hannes ❤

RSS 2.0